today is ramie’s birthday, shes 24

ramieborn and raised off the 99 in visalia, ramie earned a scholarship at kansas due to her incredible vocal talents.

only problem it was for opera and she didnt wanna sing the same dumb songs her whole life.

so she switched over to dance and got a scholarship off that no sweat.

ever since, ramie has danced and danced. she even started a troupe out here where everyone dresses a like and then flash mobs certain clubs and everyone is happier and the dj and the dj

and the dj.

we met at the los angeles times where it seems like i knew a whole lot more people than i remember.

ramie was this sparkle of color and light in an otherwise drab palate.

often we’d talk about something she had written for metromix or brandx and then id go off to my duties.

she told me recently that she remembered i was always passing her desk going to lunch with this one or that one and she wondered why i never asked her to lunch.

which made me wonder, yeah why didnt i ask her to lunch?

probably because deep down im very shy and that job was a dream job and i didnt wanna screw it up in any way so for the most part i bit my tongue about things and for damn sure i wasnt taking any one to lunch unless it was purely to improve a blog.

but that was then and this is now and somehow the fates aligned and we had some tacos the other day and then i said hey wanna see a movie and she said no its too hot out.

when youre a million years old like i am that makes sense.

then i got a text from the xbi saying no one was gonna use their seats for the b52s and i said hey wanna

and she was all omg yes.

and it was a delight.

she even danced a little.

today is amy winehouse’s birthday, she woulda been 32

old bathroom

this is what my bathroom used to look like.

xbi wasnt into it so they stripped the walls and painted it white and started putting bugs in the flowers.

so no more flowers in hurrr.

took michael to the vet the other day because she had two marks under her throat.

at first i thought they were welts that she had scratched open

but the veterinarian had a very different diagnosis

“vampires!”

i was told to put some salve on it and stop letting her sleep at the foot of my bed

because in the middle of the night she could do something crazy like bite me.

and if she sucked my blood, well, then i too would be a creature of the night.

everything changes in this weird old world.

one day amy winehouse is singing her songs and the next day shes gone.

one day you have an amazing bathroom and flowers and mouthwash

next minute your cats a vampire.

you should probably kiss the pretty girl in front of you

eat that extra slice of whatever

and thank your lucky stars you’re even here right now

because sooner or later the skinny girls gonna sing.